Lediga jobb som Teamledare i Stenungsund

Se lediga jobb som Teamledare i Stenungsund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Stenungsund som finns hos arbetsgivaren.

Teamchef kolonial, Willys Stenungsund Strandvägen

Ansök    Okt 30    Willy:S AB    Teamledare
Tycker du att det är kul med människor, service och försäljning? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss. Willys är ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där vi tillsammans arbetar för att alla ska kunna äta det de vill. Varje dag. Nu behöver vi fler härliga medarbetare som kan hjälpa oss bli ännu bättre. Huvudsakliga arbetsuppgifter För dig som vill ha ett öve... Visa mer
Tycker du att det är kul med människor, service och försäljning? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss. Willys är ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där vi tillsammans arbetar för att alla ska kunna äta det de vill. Varje dag. Nu behöver vi fler härliga medarbetare som kan hjälpa oss bli ännu bättre.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef på kolonialavdelningen helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start 20231204 eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger.
Det här erbjuder vi
Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar.


Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Robert Jakobsson, 0303728281. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2023-11-14. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.

För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.
Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood

Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].


Om Willys
I över 40 år har vi hjälpt att sätta bra mat på fler middagsbord genom vår affärsidé: Sveriges billigaste matkasse. Något som genomsyrar allt vi gör. Idag har vi mer än 220 butiker från Kalix i norr till Trelleborg i söder och under 2021 omsatte vi över 32 miljarder. Tillsammans med bland annat Hemköp och Dagab ingår vi i Axfood – ett av de största företagen inom svensk dagligvaruhandel. Hos oss finns det gott om möjlighet att växa och utvecklas. Visa mindre

Teamledare, Polyetenlabbet Borealis

Ansök    Maj 16    Borealis AB    Teamledare
Drivs du av att få leda ett team där ni tillsammans når enastående resultat? Motiveras du också av att få arbeta i en roll där det är fokus på coaching och utveckling? Då kan du bli vår nya Team Leader på Quality Control Lab (QC) på Borealis i Stenungsund. Quality Control Labb (QC) analyserar råmaterial och produkter från våra fabriker som tillverkar högteknologisk polymer för kabel- och rörapplikationer. Vi har höga kvalitets- och säkerhetskrav och tekni... Visa mer
Drivs du av att få leda ett team där ni tillsammans når enastående resultat? Motiveras du också av att få arbeta i en roll där det är fokus på coaching och utveckling? Då kan du bli vår nya Team Leader på Quality Control Lab (QC) på Borealis i Stenungsund.
Quality Control Labb (QC) analyserar råmaterial och produkter från våra fabriker som tillverkar högteknologisk polymer för kabel- och rörapplikationer. Vi har höga kvalitets- och säkerhetskrav och tekniskt avancerad analysutrustning som hjälper oss att ta fram lösningar för en bättre morgondag.
I rollen som Team Leader på QC har du inte bara fullt personalansvar över ca 15 Labbtekniker där du får motivera och engagera ditt team till att nå era uppsatta mål, utan du är också en nyckelspelare i organisationen och ingår i QC Ledningsgrupp tillsammans med övriga 3 Team Leaders.
Du är en betydande faktor i att din grupp på individnivå utvecklas och att QC kan säkerställa att vårt polymermaterial håller rätt kvalitet innan det säljs till kund. Du leder det dagliga arbetet av labbtekniker genom att säkerställa att den kunskap och de resurser som behövs finns tillgänglig från dag till dag. Du supporterar även koordinerandet av de dagliga uppgifterna i samarbete med övriga personer i teamet.
Utöver ovanstående ansvarsområden, behöver vi din expertis i att:
Bidra till och hålla en hög standard inom säkerhet och kvalitetsarbete (HSE&Q).
Utveckla, driva och implementera HSE&Q och strategiska lösningar inom QC-organisationen.
Motivera och engagera teamet till att nå sina mål, likväl som att coacha och utveckla personalen på kort- och lång sikt. Det innebär även att hålla i såväl lön som medarbetarsamtal med såväl skiftgående som dagtidsgående personal.
Rekrytera och onboarda nya labbtekniker till din grupp vid behov.
Delta och aktivt bidra i beslutsfattandeprocesserna samt det strategiska arbetet på QC-labbet.

Tjänsten är en permanent anställning och du rapporterar direkt till QC Manager.
Om dig
Vi söker dig som är nyfiken på andra, som trivs med att ha dialog och kan kommunicera på ett konstruktivt och avslappnat sätt. Du motiveras av att tillsammans med ditt team utveckla organisationen, skapa möjligheter för medarbetarna och förbättra sättet man arbetar på samt labbmiljön. Det är meriterande med erfarenhet från kvalitetsledningssystem.
Erfarenhetsmässigt tror vi att du har erfarenhet från att leda andra genom coachning i ett kvalitetskontrollabb eller annan laboratoriemiljö, men det viktigaste är att du har ledarerfarenheter och egenskaper samt kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och i skrift.
Goda IT-kunskaper inom Officepaketet efterfrågas, samt en förmåga att strukturera, både ditt och gruppens arbete. Utöver dina ledaregenskaper och stora intresse för andra människor uppfattas du som flexibel och har en genuin samarbetsanda.
Vi ser framemot din ansökan senast den 31 maj, 2023. Vi ber dig inkludera CV och personligt brev i din ansökan. I denna rekrytering arbetar vi med ett löpande urval, vilket innebär att vi kallar till intervjuer kontinuerligt under rekryteringsprocessen och annonsen kan därför stängas tidigare. Visa mindre

Kontorschef/Service Manager till vackra Stenungsund

Ansök    Apr 6    Talenom Redovisning AB    Teamledare
Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Då har du nu chansen att arbeta på vackra västkusten i Stenungsund. Som Kontorschef/Service Manager kommer du ha det övergripande ansvaret för kontoret. Kontoret är centralt beläget, cirka 10 minuters gångväg från Stenungstuns centralstation samt pendlingsavstånd till Göteborg, och vårt team består id... Visa mer
Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Då har du nu chansen att arbeta på vackra västkusten i Stenungsund.
Som Kontorschef/Service Manager kommer du ha det övergripande ansvaret för kontoret. Kontoret är centralt beläget, cirka 10 minuters gångväg från Stenungstuns centralstation samt pendlingsavstånd till Göteborg, och vårt team består idag av 14 personer. Viktigt för oss är hög trivsel hos medarbetarna och nöjda kunder vilket du som ledare dagligen har högst upp på agendan. Som ledare kommer du ha en viktig roll i att både utveckla verksamheten som att skapa trygghet i organisationen. Affärsmässighet och ett ständigt förbättringstänk är viktiga faktorer för att nå framgång. Det är även av största vikt att du är en ledare som har ett coachande förhållningssätt, förmågan att lyssna, entusiasmera och leda.
En stor del av ditt arbete kommer vara att utveckla medarbetarna och aktivt bidra i arbetet med att utveckla vår kultur. Du, tillsammans med ditt kontor, kommer att ha tydliga mål att jobba mot och som ledare ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och feedback.
Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.
Vi söker dig som har:
relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar
erfarenhet som ledare med budget och personalansvar
ett entreprenöriellt tankesätt och goda referenser kopplat till ledarskap
erfarenhet av att bygga upp och leda ett team, gärna inom ett snabbväxande företag
mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska



Det är meriterande om du:
har kunskaper inom redovisning och vår bransch
har erfarenhet och intresse av att arbeta och leda förändringsprojekt med digitalisering och automatisering
har goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag



Vi är ett entrepenörsdrivet företag där du förväntas vara drivande, självgående och vågar fatta beslut. Personer i din omgivning ser dig som en relationsbyggare som bidrar till en bra arbetsmiljö, både genom din kompetens och personlighet. Du har även en god analytisk förmåga och god självkännedom. Det är viktigt att du har förmågan att ta tag i saker och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer bidra till att skapa både strukturer, arbetssätt och kultur och ser det som en självklarhet att samarbeta i dessa frågor och att involvera medarbetarna i utvecklingsarbetet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatte-relaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat företag som erbjuder trygghet samt moderna digitala verktyg, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.


Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-05-05
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Har du frågor är du välkommen att kontakta Camilla Byström, [email protected]
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering Visa mindre

Teamchef

Ansök    Sep 28    Energihem i Sverige AB    Teamledare
Är du målmedveten och älskar att utveckla och motivera säljare samt bygga starka team? Är miljöfrågan något som ligger dig varmt om hjärtat? Härligt, då är det dig vi vill ha! Hos oss får du gå Sveriges bästa säljskola följt av omfattande vidareutbildningar - Vi vill ge varje medarbetare optimala förutsättningar för att lyckas. Påbörja din resa hos oss redan idag! Energihem levererar hållbara helhetslösningar inom energibesparing till privatkund i form av ... Visa mer
Är du målmedveten och älskar att utveckla och motivera säljare samt bygga starka team? Är miljöfrågan något som ligger dig varmt om hjärtat? Härligt, då är det dig vi vill ha!
Hos oss får du gå Sveriges bästa säljskola följt av omfattande vidareutbildningar - Vi vill ge varje medarbetare optimala förutsättningar för att lyckas. Påbörja din resa hos oss redan idag!
Energihem levererar hållbara helhetslösningar inom energibesparing till privatkund i form av produkter såsom solel och fönster. I rollen som teamchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
Att medverka vid rekrytering & intervjuer
Utbildning och coachning av säljare & Supervisors på fältet.
Aktivt leda Energihems digitala säljskola (online träning) i sin grupp.
Budgetering och planering
Rapportering till försäljningschef- veckovis och månadsvis resultat.
Hålla morgonmöten, Kvällsavstämningar, Veckomöten och Månadsmöten.
Planera grupparbeten 1gg/månad.
Fördela leads i teamet.
Noggrann distriktsplanering tillsammans med montage för att minimera resor.
Läsa dagrapporter för att reflektera med säljare samt följa upp de kunder som ej avslutats.



I rollen som teamchef kommer du att vara mycket ute på fält dit du tar dig i din tilldelade tjänstebil. Du kommer att styra, motivera och utveckla dina medarbetare så varje medarbetare och hela teamet når sina uppsatta mål. Detta innebär att du har stor frihet kring hur du väljer att lägga upp arbetet - nya idéer och förbättringsförslag över hur vi kan fortsätta att utveckla Sveriges bästa säljteam välkomnas såklart!
Vi på Energihem söker dig som…
Har drivet och engagemanget att leda och utveckla nya säljstjärnor.
Har tidigare arbetat med försäljning och brinner för det
Anser att ett bra ledarskap är att vara närvarande och själv visa vägen

Utöver detta har du naturligtvis B-körkort samt en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför redan idag!
Om arbetsgivaren
Energihem hjälper fastighetsägare att spara pengar samtidigt som de ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande lösningar solenergi, dörrar och fönster. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar montering eller installation av våra egna montörer.
Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare av de lösningar vi säljer och monterar. Vår vision är att bli just den ledande aktören i Sverige inom försäljning av framförallt solel och fönsterbyten.
Välkommen till Energihem du också! Visa mindre

Arbetande teamledare sökes till vår fabrik utanför Stenungsund!

Ansök    Mar 22    Premier Service Sverige AB    Teamledare
Om företaget Byggelement ingår i Peabkoncernen och är en del av Peab Byggsystem som består av ytterligare två företag, Smidmek i Eslöv AB och K-System AB. Omsättningen i Peab Byggsystem är ca 1,5 mdkr och antal egna anställda ca 400 personer. Peab Byggsystem är en av Sveriges ledande leverantörer av kompletta stomsystem både i stål och prefabricerade betongelelement. Vi producerar och levererar projektanpassade stommar och element direkt till byggarbetsp... Visa mer
Om företaget
Byggelement ingår i Peabkoncernen och är en del av Peab Byggsystem som består av ytterligare två företag, Smidmek i Eslöv AB och K-System AB. Omsättningen i Peab Byggsystem är ca 1,5 mdkr och antal egna anställda ca 400 personer. Peab Byggsystem är en av Sveriges ledande leverantörer av kompletta stomsystem både i stål och prefabricerade betongelelement.

Vi producerar och levererar projektanpassade stommar och element direkt till byggarbetsplatsen, färdiga för montage. Vi levererar både semi- och helprefab till olika typer av byggnader, t.ex. flerbostadshus, kontor, hotell- och industribyggnader, affärslokaler samt vård och skola.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som arbetande teamledare kommer du tillsammans med andra teamledare leda och fördela produktionsarbetet optimalt efter kompetens och resurs. Du kommer stötta platsledning med personalrelaterade arbetsuppgifter. Som teamledare ska du skapa förutsättningar och utveckla våra medarbetare.

Arbetet kommer även innebära;
- Leda möten i mindre grupper och säkerställa rätt kvalitet i produktionen
- Vara ett gott omdöme för dina kollegor och förespråka regler, rutiner och policy
- Se till att fattade beslut implementeras i driften
- Samordnar beställning och tillverkning av diverse material.

Denna tjänst kräver förmågan att agera språkrör för arbetslaget. Som teamledare ser vi att du är en naturlig ledare som inte är rädd att visa vägen för dina kollegor. Du kommer även vara behjälplig vid inventering av råvarulager. Vid behov kommer du även bistå produktionsledningen i systematiskt arbete inom arbetsmiljö och miljö. I tjänsten kommer du även att arbeta i tvåskift.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med ett par års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom liknande arbete anses likvärdigt. Du föredrar att arbeta i grupp och det faller dig naturligt att ta den ledande rollen. I denna tjänst behöver du kunna arbeta proaktivt och med hjälp av dina kollegor optimera arbetet ute i produktionen.

Du ska även ha;
- Körkort, Klass B
- Kunskap inom ritningsläsning
- Goda kunskaper i svenska och engelska – tal och skrift.

Det är meriterande om du har traversutbildning/säkra lyft, Truck B1, D-HLR utbildning, grundläggande kunskap inom betong och gjutning.

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Magnus Andersson tel 070-785 84 44. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 22 april. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt! Visa mindre

Projektledare till Smålandsvillan

Ansök    Aug 13    Badenoch + Clark    Teamledare
Har du erfarenhet av att leda byggprojekt? Vill du jobba i en framgångsrik koncern med många roliga projekt? Då kanske tjänsten som projektledare på SmålandsVillan är något för dig! Hur ser din arbetsdag ut? Som projektledare hos oss jobbar du med hela flödet från upphandling av grundarbeten till överlämningen av nycklarna till kunden. Med ditt team i ryggen driver du byggprojektet i alla dess skeden och har en koordinerande roll med kontaktytor både inte... Visa mer
Har du erfarenhet av att leda byggprojekt? Vill du jobba i en framgångsrik koncern med många roliga projekt? Då kanske tjänsten som projektledare på SmålandsVillan är något för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som projektledare hos oss jobbar du med hela flödet från upphandling av grundarbeten till överlämningen av nycklarna till kunden. Med ditt team i ryggen driver du byggprojektet i alla dess skeden och har en koordinerande roll med kontaktytor både internt och externt med kunder, entreprenörer, fabriken och huvudkontoret. Arbetet innebär även att styra projektet mot fastställda kostnads-, tids-, och kvalitetsmål och säkerställa kvalitén på byggnationen i enlighet med bolagets riktlinjer. Det ingår också i rollen att förhandla avtal med underentreprenörer samt hantera ärenden som rör eftermarknadsfrågor. Därutöver är du också kundvårdsansvarig i två år efter inflyttning. Ditt arbetsområde är Göteborg med omnejd.

Vem trivs hos oss?
Du som är van att driva projekt inom bygg, har god struktur och är mån om att få en nöjd kund, har goda förutsättningar att göra succé hos oss! En byggteknisk utbildning eller erfarenhet som kan värderas likvärdig, är viktigt för att du ska lyckas i ditt arbete. Förutom erfarenhet från ledning av själva byggprocessen har du också vana av att sköta den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen av totalentreprenader. Har du därutöver kunskap om och intresse för att producera bostäder i prefabricerade byggsystem är detta verkligen tjänsten för dig.

Du trivs i en roll där du har ett helhetsansvar, har en förmåga att överblicka helheten, arbeta proaktivt och ser vad som kontinuerligt behöver göras. Du har en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift, allmänna datorkunskaper och B-körkort. Därutöver är du kommunikativ, gillar att skapa goda relationer och vårda dessa. Du behöver också gilla ordning och reda, för att klara av rollen. Om du dessutom gillar att ta ansvar, leverera det lilla extra under press och har en personlighet som har lätt för att skapa förtroende, då kommer du att trivas hos oss! Du gillar att motivera andra, oavsett om det är en kund, leverantör eller kollega.

Vad erbjuder vi?
Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter. Arbetsmiljön inom koncernen tillhör den bästa i branschen; vi satsar på att personalen ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda. Koncernen har varit med och format Sverige i snart 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetent och ansvarsfull personal.

Vill du vara med?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark. Urvalsarbetet startar i augusti på grund av semester, men det finns såklart ingen anledning att vänta med att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum är 25 augusti 2019. Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av vår rekryteringspartner Sarah Wallentin på Badenoch + Clark på 0736-84 72 03 (ej under semesterperioden 5 juli-13 augusti).

Om SmålandsVillan
SmålandsVillan ingår i koncernen OBOS Sverige AB där också hustillverkaren Myresjöhus ingår. I koncernen har det byggts hus sedan 1927. Vårt namn visar att vi har rötterna i den småländska traditionen, vilket betyder att vår mission är att leverera mycket hus för pengarna. Vår idé som hustillverkare är att erbjuda ett omsorgsfullt urval hustyper med fastställda planlösningar framarbetade av arkitekter med funktionaliteten i fokus. Vi har Europas modernaste produktionsanläggning, belägen i Myresjö där även huvudkontoret finns. Ytterligare husfabriker ligger i småländska Vrigstad samt i Sundsvall. SmålandsVillan finns representerat genom säljkontor på cirka 33 platser runt om i Sverige. Läs mer på www.smalandsvillan.se Visa mindre

Skiftchef till Nouryon i Stenungsund

ResponsibilityVill du leda och utveckla personal i rollen som skiftchef på vår site i Stenungsund? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som skiftchef på Surface Chemistry i Stenungsund.Tjänsten är på heltid med placering på vår site i Stenungsund. Som skiftchef är du personalansvarig för ditt skift, du säkerställer att produktionen är fortlöpande samt är huvudansvarig för din personal. Ditt skift består av 9 driftoperatörer och du ansvarar för att led... Visa mer
ResponsibilityVill du leda och utveckla personal i rollen som skiftchef på vår site i Stenungsund? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som skiftchef på Surface Chemistry i Stenungsund.Tjänsten är på heltid med placering på vår site i Stenungsund. Som skiftchef är du personalansvarig för ditt skift, du säkerställer att produktionen är fortlöpande samt är huvudansvarig för din personal. Ditt skift består av 9 driftoperatörer och du ansvarar för att leda, stimulera och utveckla ditt team.Arbetsuppgifter och ansvarsområdenPersonalansvarig för skiftlaget med ansvarar för personalrutiner och för att driva förbättringsarbeteLeda och fördela arbetet på skiftet så att gruppens uppgifter utförs på ett säkert, ansvarsfullt och effektivt sätt för att möta aktuella mål (säkerhet, kvalitet, tid, kostnad, utveckling) samt vidta nödvändiga åtgärder vid avvikelserAnsvarig för att arbetet på skiftet sker enligt gällande HSE-rutiner. Föregå med gott exempel i fråga om säkerhetsmedvetenhet och användning av skyddsutrustningMedverka till att genomföra uppföljning och förbättringar av nyckeltal ex. produktkvalitet, produktivitet, utbyten, kostnader. Rapportera aktuella KPI månadsvisLeda och driva ständiga förbättringar på skiftlagetArbetstider:Kontinuerligt 5-skift.Job RequirementsUtbildning samt erfarenhet från processindustri och grundläggande förståelse för hur skiftgång fungerarErfarenhet från en liknande roll samt minst två års erfarenhet från en ledarskapsrollDu brinner för ledarskap och för utveckling och coaching av personalGoda kunskaper om hälsa, säkerhet, miljö och energifrågorGoda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skriftErfarenhet av Lean eller Lean/6Sigma är meriterandeFör att lyckas i rollen som skiftchef ser vi att du är en passionerad ledare, du gillar att leda och ha ansvar och vill se din personal utvecklas och växa genom din coaching. Du är en tydlig ledare med en coachande personlighet. Med din positiva energi ger du energi till arbetsgruppen. Du gillar att arbeta i en miljö med högt tempo med fokus på kvalité. Vi arbetar ständigt med förbättringar och förväntar oss att du bidrar med nya idéer. Slutligen är du en öppen och resultatorienterad person med god kommunikationsförmåga.Varför Nouryon?Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.Ytterligare informationDetta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Stenungsund. Du kommer att rapportera till produktionschefen. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Bergenhus, Operations Assets Expert, +46 303 85 000 eller [email protected]ör mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Anesa Divovic, Talent Resourcing partner, +46 709 57 73 61 [email protected]ör fackliga frågor:Akademikerklubben: Luba Nilsson, +46 31 58 75 09Unionen: Helene Rosenlund, +46 31 58 77 28Ledarna Torwald Krantz +46 31 58 78 32Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: [email protected] om företagetNouryon har cirka 10.000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.Följ oss på LinkedIn and Facebook! AnsökningsprocessenEfter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen. I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater. Möter dina kompetenser och kvalifikationer den profil vi söker blir du inbjuden till en första telefonintervju på ca 30 minuter. Går du därefter vidare i vår urvalsprocess är nästa steg att vi bjuder in dig till ett personligt möte, en face-to-face intervju på ca 1,5 timme, tillsammans med rekryterare och rekryterande chef. I samband med detta intervjutillfälle blir du ombedd att genomföra tester (en personlighetsanalys och ett problemlösningstest) med avsikt att mäta dina personliga egenskaper men också ge oss möjligheten att lära känna dig som person. Vi ser fram emot din ansökan! Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla nyanställda.Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre