Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Stenungsund

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Stenungsund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Stenungsund som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker en erfaren kommunikatör till vårt härliga Team - vikariat

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att ... Visa mer
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration och digitalisering, kommunikation och samordning samt service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör arbetar du övergripande med kommunikationsfrågor i kommunen. Du kommer att få arbeta varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och vara rådgivare i kommunikationsfrågor. Dessa kan rikta sig både internt i organisationen och externt till invånare, näringslivet och allmänheten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa förvaltningens verksamheter att se över och utveckla sina kommunikationssystem (kanaler, budskap, målgrupper), layoutarbeten samt skapa redaktionellt material till intranät och webbplats. Som kommunikatör ingår du också i kommunens krisinformationsgrupp och har en viktig roll i kriskommunikation.
Kommunikationsteamet som består av en webbansvarig och tre kommunikatörer är organiserat i en central funktion som också arbetar med kommunövergripande uppdrag och processer inom miljö, natur, klimat, säkerhet, folkhälsa och trygghet.

Tjänsten är ett föräldravikariat fram till och med 31 oktober 2024 med möjlighet till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Vi vill att du är en person som tar för dig, är driven och vet vad det innebär att jobba som kommunikatör i en politisk styrd organisation.

Du är en mycket god skribent med vana att i text snabbt beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt, har språkkänsla och en stilistisk förmåga och vi kommer vara nyfikna på att ta del av detta. Du har stor erfarenhet av webbpublicering och en god vana i Adobe design-sviten (främst Photoshop och InDesign).

Som person är du initiativrik, strukturerad, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar med ett driv, engagemang och nyfikenhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Informationsassistent / kommunikatör 100 %

Välkommen till Solberga pastorat och våra tre församlingar Solberga, Jörlanda och Hålta. Våra församlingar finns på kuststräckan mellan Kungälv och Stenungsund invid Hakefjorden. Här möts västkusttradition och influenser från nyinflyttade från storstaden. Solberga pastorat söker en självgående och ansvarstagande person för en tjänst 100 % som informationsassistent / kommunikatör. Vi söker dig som är duktig på och tycker att det är kul med text, bild och fo... Visa mer
Välkommen till Solberga pastorat och våra tre församlingar Solberga, Jörlanda och Hålta. Våra församlingar finns på kuststräckan mellan Kungälv och Stenungsund invid Hakefjorden. Här möts västkusttradition och influenser från nyinflyttade från storstaden.
Solberga pastorat söker en självgående och ansvarstagande person för en tjänst 100 % som informationsassistent / kommunikatör. Vi söker dig som är duktig på och tycker att det är kul med text, bild och form. Dina arbetsuppgifter är bland annat grafisk produktion av allehanda material, som t.ex. affischer för vår verksamhet, tidningsannonser och Kyrkobladet som ges ut med fyra nummer per år. Du är den som sköter pastoratets hemsida och är vår kontaktperson för IT och telefoni.
Du kommer att arbeta med pastoratets kommunikation genom att analysera kommunikationsbehov och ta initiativ till lämpliga insatser för olika kanaler och målgrupper. Du kommer att formulera budskap och genomföra aktiviteter samt följa upp och utvärdera. I arbetsuppgifterna ingår också redaktionellt arbete i pastoratets externa och interna kanaler, grafisk produktion i både tryckta och digitala kanaler samt att vid behov stötta kollegor i kommunikationsfrågor. Vi ser gärna att du hjälper till att utveckla vår närvaro i sociala medier.
Du arbetar både strategiskt och operativt utifrån våra kärnvärden närvaro, öppenhet och hopp. Vi erbjuder dig en trivsam arbetsmiljö och ett omväxlande och stimulerande arbete där du synliggör och skapar engagemang för våra tre församlingar.
Vi söker dig som har:
examen från universitet/högskola inom kommunikation eller annan utbildningsbakgrund som vi bedömer likvärdig.
goda kunskaper i Adobe Creative Suite (framförallt InDesign och Photoshop).
god känsla för grafisk form, bildspråk och trycksaksproduktion.
lätt för att samarbeta med andra och vill bygga relationer med både interna och externa kontakter.

Du är en god skribent och gillar att jobba mot deadlines. Du är medlem i Svenska kyrkan, delar vår värdegrund och vill visa att kyrkan är relevant. Har du erfarenhet av kommunikatörsarbete inom Svenska kyrkan är det en merit.
Din arbetsplats är i huvudsak i Jörlanda men du stöttar även i Lilla Edets pastorat och tjänstgör där en dag i veckan.
Tillträde: Snarast
Mer information får du av administrativ chef Yvonne Haag: 070-581 32 82. Mail: [email protected]
Facklig företrädare: Lars Svernling 0523-668410, Vision
Skicka din ansökan med CV och arbetsprover till: [email protected] eller Solberga pastorat, Bagarevägen 9, 444 65 Jörlanda.
Välkommen med din ansökan senast 9 oktober! Visa mindre

Stenungsunds kommun söker kommunikatör

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med drygt 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att ... Visa mer
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med drygt 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat kommunövergripande specialister, ekonomi, personal, administration, kommunikation, fastighet och service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Kommunikationsfunktionen ansvarar för strategisk information och kommunikation inklusive kris-, intern och extern kommunikation. Även mediefrågor, omvärldsbevakning, webb, intranät samt medborgarservice ingår i funktionen.

Stenungsunds kommun söker en kommunikatör, tjänsten är förlagd till den centrala kommunikationsenheten i förvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du komma till ett härligt gäng och stärka upp vårt team på kommunikationsenheten?

Nu söker vi en person som kan vara med oss fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Som kommunikatör arbetar du övergripande med kommunikationsfrågor i kommunen. Du kommer att få arbeta varierat och brett inom hela kommunikationsområdet, strategiskt såväl som operativt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och rådgivare i kommunikationsfrågor. Dessa kan rikta sig både internt i organisationen och externt till invånare, näringslivet och allmänheten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa förvaltningens verksamheter att se över och utveckla sina kommunikationssystem (kanaler, budskap, målgrupper), enklare layoutarbeten samt skapa redaktionellt material till intranät, webbplats och sociala medier. Som kommunikatör ingår du också i kommunens krisinformationsgrupp och har en viktig roll i kriskommunikation.

Du kommer ingå i den centrala kommunikationsenheten där du blir kollega med tre kommunikatörer, en webbansvarig samt kommunikationschef. Tillsammans arbetar vi tätt med att utveckla förvaltningens kommunikationsarbete.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Eftersom vi gärna ser en snabb tillsättning av tjänsten behöver du vara en person som gärna tar för dig och vet vad det innebär att jobba som kommunikatör i en politisk styrd organisation.

Du är en mycket god skribent med vana att i text snabbt beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt, har språkkänsla och en stilistisk förmåga. Du har stor erfarenhet av webbpublicering och en god vana i Adobe design-sviten (främst Photoshop och InDesign).

Erfarenhet av arbete med sociala medier och skapande av film ser vi som meriterande.

Som person är du initiativrik, strukturerad, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar med ett driv, engagemang och nyfikenhet.

Då vi gärna hade sett att du redan var på plats igår hos oss, kommer vi intervjua intressanta kandidater löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en erfaren kommunikatör till vårt gäng - Vikariat

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att ... Visa mer
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor stödfunktioner ansvarar för kommunens övergripande stabs- och stödfunktioner såsom exempelvis ekonomi, digitalisering, upphandling, näringslivsfrågor, HR-frågor, kommunikation, kansli och medborgarservice. Sektorn ansvarar även för fastighetsfrågor och serviceproduktion i form av måltider, lokalvård och vaktmästeri. Tillsammans underlättar vi för kommunens övriga sektorer att fokusera på sin verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör arbetar du övergripande med kommunikationsfrågor i kommunen. Du kommer att få arbeta varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och rådgivare i kommunikationsfrågor. Dessa kan rikta sig både internt i organisationen och externt till invånare, näringslivet och allmänheten.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa förvaltningens verksamheter att se över och utveckla sina kommunikationssystem (kanaler, budskap, målgrupper), layoutarbeten samt skapa redaktionellt material till intranät och webbplats. Som kommunikatör ingår du också i kommunens krisinformationsgrupp och har en viktig roll i kriskommunikation.

Du ingår i den centrala kommunikationsenheten med tre kommunikatörer, en webbansvarig samt kommunikationschef som arbetar tätt tillsammans med att utveckla förvaltningens kommunikationsarbete.

Tjänsten är ett föräldravikariat fram till och med 31 mars 2024.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Eftersom vi gärna ser en snabb tillsättning av tjänsten behöver du vara en person som tar för dig och vet vad det innebär att jobba som kommunikatör i en politisk styrd organisation.

Du är en mycket god skribent med vana att i text snabbt beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt, har språkkänsla och en stilistisk förmåga och vi kommer vara nyfikna på att ta del av detta. Du har stor erfarenhet av webbpublicering och en god vana i Adobe design-sviten (främst Photoshop och InDesign).

Som person är du initiativrik, strukturerad, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar med ett driv, engagemang och nyfikenhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Hej internkommunikatör!

Vi behöver din hjälp. Är du vår nya kollega som ska ta ett helhetsgrepp kring internkommunikationen i Hogia-gruppen? Om tjänsten Vi som arbetar inom kommunikation idag har utöver externkommunikation även ansvar för de interna nyhetskanalerna. Just nu håller vi på att sätta upp ett nytt intranät, vilket kommer att underlätta vårt framtida arbete, och vi ansvarar för den kommunikativa aspekten av intranätet. Inledningsvis kommer därför mycket av ditt ar... Visa mer
Vi behöver din hjälp.

Är du vår nya kollega som ska ta ett helhetsgrepp kring internkommunikationen i Hogia-gruppen?

Om tjänsten

Vi som arbetar inom kommunikation idag har utöver externkommunikation även ansvar för de interna nyhetskanalerna. Just nu håller vi på att sätta upp ett nytt intranät, vilket kommer att underlätta vårt framtida arbete, och vi ansvarar för den kommunikativa aspekten av intranätet. Inledningsvis kommer därför mycket av ditt arbete läggas på intranätsprojektet, att skriva och publicera samt driva utveckling av intranätet, men vi ser att stödfunktionen internkommunikation kommer att breddas när det nya intranätet är på plats. Då denna roll är delvis ny kommer du ha möjlighet att påverka och forma rollen.

Du är efterlängtad och ditt arbete är viktigt! Att synliggöra såväl mål och visioner som interna förändringar och aktiviteter hjälper alla oss som arbetar på Hogia. Du kommer med ditt arbete i allra högsta grad att bidra till en bra medarbetarupplevelse. Vi är många som ser fram emot att arbeta tillsammans med dig och vi tror att samverkan är nyckeln för att nå ut med nyheter till alla kollegor i Hogia-gruppen.

Rollen kommer att vara bred och varierande, med allt från kommunikationsplanering till att jobba med att ta fram redaktionellt material i form av text, bild och film – från idé till publicering. Du jobbar med internkommunikation för hela koncernen och tar ett helhetsperspektiv samtidigt som du kommer att få sätta in dig i detaljer. Ett drömjobb, eller hur?


Om dig

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har mångårig erfarenhet av externkommunikation såväl som internkommunikation från relativt komplexa organisationer och med många kontaktytor, samt att du har arbetat med förändringsarbete. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom kommunikations- eller informationsområdet och har goda kunskaper i svenska språket.

Vi söker dig som är självgående och duktig på att bygga relationer. Du tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och kan snabbt växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Att du är en problemlösande, analytisk kommunikatör som är social, nyfiken och lyhörd är viktigt då du i denna roll förväntas agera proaktivt, söka kontakt och samverka över gränserna för att identifiera uppslag till kommunikation.

Har du erfarenhet från att driva projekt så är det meriterande, inte minst med tanke på vårt kommande intranät. Har du även arbetat med interkommunikation i samband med kris så är det också en plus. Du har god förmåga att strukturera och prioritera och kan snabbt växla mellan strategiska och operativa uppgifter. Du är intresserad av den digitala utvecklingen och har ett hjärta som klappar extra för internkommunikation och företagskultur.

Att jobba hos oss

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

Eventpersonal i Stenungsund 30 oktober

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu eventpersonal till ett köpcentrum-event i Stenungsund lör 30 okt. Det här blir ett glatt event med tema Halloween och fokus på familjer. På plats kommer vi att ha pyssel, hålla i tipspromenad etc. Till det här söker vi glad och barnkär personal med glimten i ögat. Vi... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu eventpersonal till ett köpcentrum-event i Stenungsund lör 30 okt.
Det här blir ett glatt event med tema Halloween och fokus på familjer. På plats kommer vi att ha pyssel, hålla i tipspromenad etc. Till det här söker vi glad och barnkär personal med glimten i ögat.
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt.
Ansök snarast då vi tillsätter detta inom kort.
Dagar och tider:
lördag 30 oktober
Kl: 10:00-17:00
Lön: 140kr/h (ink sem.ers och ob)
Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Stenungsund 30 okt" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc
3. Bifoga ett nytaget foto (vi vill känna igen er när ni kommer och jobbar)
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
5. Skriv din t-shirtstorlek (Kunden har tröjor åt er)
Viktigt!!!
Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal på hemsidan. Som referens anger du "Stenungsund 30 okt". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök snarast då vi tillsätter tjänsterna löpande.
#jobbjustnu Visa mindre

Eventpersonal till Stenungsund 21-22 december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer vår första förfrågan gällande eventpersonal till julens aktiviteter i Stenungsund. Till dessa söker vi eventvärd och paketinslagare. Är du serviceminded och hjälpsam och tycker det är kul att göra folk glada, då är detta jobb för dig! Man behöver inte ha tidigare er... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.


Här kommer vår första förfrågan gällande eventpersonal till julens aktiviteter i Stenungsund. Till dessa söker vi eventvärd och paketinslagare.
Är du serviceminded och hjälpsam och tycker det är kul att göra folk glada, då är detta jobb för dig! Man behöver inte ha tidigare erfarenheter.


Dagar och tider: tisdag 21 december- onsdag 22 december


Eventvärd
21 dec 15.00-19.00
22 dec 14.00-21.00


Paketinslagning
21 dec 14.30-19.30
22 dec 13.30-21.30 & 14.00-21.30


Lön: 150kr/h (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:


1. Maila med rubriken "Stenungsund 21-22 dec" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event etc
3. Ange vilken position du söker
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig
5. Skicka med ett nytaget foto (så kunden känner igen dig)
6. Skriv din tröjstorlek och längd (Kunden har kläder åt er)


Viktigt!!!
Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida, www.eventpersonal.se och registrerar dig som personal. Som referens anger du "Stenungsund 21-22 dec". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök snarast då vi tillsätter tjänsterna löpande.


Mvh Filippa
Eventpersonal.se Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Stenungsund

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Stenugnsund för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis ... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Stenugnsund för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Stenugnsund" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Junior Kommunikatör

Ansök    Jul 22    Borealis AB    Informatör/Kommunikatör
Ligger din passion inom kommunikation? Vill du arbeta på ett bolag som drivs av innovation utveckling och hållbara lösningar för såväl sin produkt som för sina medarbetare? Välkommen till Borealis! Vi sätter människor först och en del i det arbetet är att kontinuerligt informera och förklara om vad som sker hos oss, såväl internt inom organisationen, som externt till allmänheten. Vi söker nu en engagerad, kreativ engagerad, effektiv och strukturerad Ko... Visa mer
Ligger din passion inom kommunikation? Vill du arbeta på ett bolag som drivs av innovation utveckling och hållbara lösningar för såväl sin produkt som för sina medarbetare?
Välkommen till Borealis!
Vi sätter människor först och en del i det arbetet är att kontinuerligt informera och förklara om vad som sker hos oss, såväl internt inom organisationen, som externt till allmänheten.
Vi söker nu en engagerad, kreativ engagerad, effektiv och strukturerad Kommunikatör / junior Kommunikationsspecialist som tillsammans med vår lokala Kommunikationsexpert kommer att ansvara för intern och extern kommunikation på Borealis i Stenungsund.
Vi erbjuder dig en varierande roll, där du kommer att stötta Borealis kommunikationsinsatser i Sverige, arbeta med initiativ för externa och interna engagemang (evenemang, mässor, PR, sociala medier, regionala kommunikationskanaler etc) samt delta i tvärfunktionella projekt såväl lokalt som globalt.
Då vi är en global organisation kommer du att arbeta i ett internationellt kommunikationsteam där engelska talas och skrivs, men vår lokala kommunikation sker på svenska.
Ansvarsområden:
Stötta vår lokala Kommunikationsexpert i sitt dagliga arbete med att bygga och upprätthålla Borealis varumärke i Sverige.
Hantera översättningar av innehåll för våra interna och externa informationskanaler.
Samordna och hantera publicering på interna och externa kanaler.
Stötta kommunikationsaktiviteter och evenemang internt och externt.
Samarbeta i olika projektgrupper internt på lokal- och gruppnivå inom Borealis.
Implementera och anpassa global information för den lokala regionen på ett effektivt och professionellt sätt.

Vill du vara delaktig i vår utvecklingsresa?
Vi söker dig med ett kreativt öga, som ser detaljer och har högt kundfokus. Som trivs i att arbeta brett och kan driva ditt eget arbete samt projekt framåt, även i intensiva perioder.
Vi tror att rätt person för tjänsten har en Masterutbildning inom Kommunikation eller likvärdigt, utmärkta IT- och systemkunskaper (MS Office, PSD, CMS m.fl) samt en talang för Copywriting och Storytelling. Vi ser att det här kan vara en roll för dig som är nyutexaminerad alternativt har några års arbetserfarenhet.
I din ansökan ser vi fram emot att få ett smakprov på din kunskap och de kandidater vi väljer att gå vidare med, kommer även att få presentera sig via video på såväl svenska som engelska. Vill du veta mer om Borealis och hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att läsa mer på vår hemsida, kontakta vår Talent Acquisition Specialist eller googla på Glassdoor.
Om Borealis och vårt erbjudande
Vi finns här för dig! Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Gabriella Mjölnevik 070 - 210 67 00. Vänligen uppmärksamma att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Vi lägger stor vikt i att skydda din personliga data, och tackar dig där med för att du ansöker online.
Vi erbjuder rollspecifik kompensation och konkurrenskraftigt lön- och förmånspaket, som återspeglar din profil, erfarenhet och marknaden i det land du söker jobb i. Vi reserverar oss för att stänga ner annonsen för fler ansökningar när vi tagit emot tillräckligt antal sökande som möter våra krav. Vi kommer att kontakta dig så fort vår urvalsprocess är gjord.
Borealis är en av världens ledande leverantörer av avancerade och cirkulära polyolefinlösningar och en europeisk marknadsledare inom baskemikalier, gödningsmedel och mekanisk återvinning av plast. Vi utnyttjar vår polymerexpertis och årtionden av erfarenhet för att erbjuda värdeskapande, innovativa och cirkulära materiallösningar för viktiga industrier. Nu ökar vi takten för att transformera till en cirkulär ekonomi, samtidigt som vi växer geografiskt. Genom att fortsätta upptäcka nya lösningar för ett mer hållbart sätt att leva bygger vi vidare på vårt engagemang inom säkerhet, våra medarbetare och kompetens.
borealisgroup.com | borealiseverminds.com | careers.borealisgroup.com
We go beyond boundaries. Together.

Borealis only accepts candidate resumes from recruiters or recruiting agencies if they have been explicitly commissioned by Borealis for a specific recruitment and if the data is provided to us in line with the General Data Protection Regulation. Borealis will not accept or pay fees for candidate resumes of any form or kind that were sent unsolicited to either HR or directly to our hiring managers. Visa mindre

Stenungsunds kommun söker kommunikatör

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med drygt 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad... Visa mer
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med drygt 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat kommunövergripande specialister, ekonomi, personal, administration, kommunikation, fastighet och service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Kommunikationsfunktionen ansvarar för strategisk information och kommunikation inklusive kris-, intern och extern kommunikation. Även mediefrågor, omvärldsbevakning, webb, intranät samt medborgarservice ingår i funktionen.

Stenungsunds kommun söker en kommunikatör, tjänsten är förlagd till den centrala kommunikationsenheten i förvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör arbetar du övergripande med kommunikationsfrågor i kommunen. Du kommer att få arbeta varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och rådgivare i kommunikationsfrågor. Dessa kan rikta sig både internt i organisationen och externt till invånare, näringslivet och allmänheten.

Ett extra ansvarsområde som du kommer att ha är att samordna och ansvara för förvaltningens interna och externa kommunikation rörande arbetet med Agenda 2030.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa förvaltningens verksamheter att se över och utveckla sina kommunikationssystem (kanaler, budskap, målgrupper), enklare layoutarbeten samt skapa redaktionellt material till intranät och webbplats.
Som kommunikatör ingår du också i kommunens krisinformationsgrupp och har en viktig roll i kriskommunikation.

Du ingår i den centrala kommunikationsenheten med två kommunikatörer, en webbansvarig samt kommunikationschef som arbetar tätt tillsammans med att utveckla förvaltningens kommunikationsarbete.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politisk styrd organisation.

Du är en mycket god skribent med vana att i text snabbt beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt, har språkkänsla och en stilistisk förmåga. Du har stor erfarenhet av webbpublicering och en god vana i Adobe design-sviten (främst Photoshop och InDesign).

Erfarenhet av arbete med sociala medier och skapande av film ser vi som meriterande.

Som person är du initiativrik, strukturerad, noggrann och vågar testa nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt att skapa goda relationer. Du är samarbetsorienterad och du delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor.
Du trivs med en central roll i en helhet där du bidrar med ett driv, engagemang och nyfikenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör med IT-ansvar

Välkommen att söka dig till Stenungsund, en expansiv ort nära havet och skogen! I Stenungsund har kyrkan en given plats i samhället. Här finns ett varierat gudstjänstliv, en omfattande barnverksamhet, ett medvetet diakonalt arbete och ett rikt musikliv. Vi är ca 40 anställda och har många ideella medarbetare. Vi vill vara en öppen och enkel gemenskap där tron på Jesus Kristus märks i ord och handling. Ett inkluderande förhållningsätt till alla människor är... Visa mer
Välkommen att söka dig till Stenungsund, en expansiv ort nära havet och skogen!
I Stenungsund har kyrkan en given plats i samhället. Här finns ett varierat gudstjänstliv, en omfattande barnverksamhet, ett medvetet diakonalt arbete och ett rikt musikliv. Vi är ca 40 anställda och har många ideella medarbetare. Vi vill vara en öppen och enkel gemenskap där tron på Jesus Kristus märks i ord och handling. Ett inkluderande förhållningsätt till alla människor är viktigt i allt vi gör.
Vi är stolta över vårt kommunikativa arbete och söker nu en kommunikatör med IT-ansvar.
ARBETSUPPGIFTER:
att tillsammans med en kommunikatörskollega ansvara för pastoratets externa information.
att medverka i det strategiska arbetet i kommunikationsfrågor.
att utveckla pastoratets arbete med rörlig bild.



Därtill har du:
ett eget ansvar för drift och underhåll av all IT och telefoni i Stenungsunds pastorat.



VI SÖKER DIG SOM:
har högskoleutbildning eller liknande inom kommunikation/information.
har erfarenhet av Adobe CS (InDesign, Photoshop, Illustrator, Premiere m.fl.).
har goda IT-kunskaper och erfarenhet av beställning, konfiguration och enklare supportärenden i Windows-miljö och Microsoft 365. Meriterande är kännedom om Svenska kyrkans egna IT-miljö och behörighetssystem.
är medlem i Svenska kyrkan och delar vidare dess tro och värderingar.
kan arbeta självständigt såväl som i grupp.
är kreativ och nytänkande.



Välkommen att skicka Din ansökan med CV till [email protected] senast den 24 oktober 2021.
Intervjuer hålls den 28 oktober 2021. Visa mindre

Regional Communications Specialist (f/m)

Ansök    Sep 4    Borealis AB    Informatör/Kommunikatör
We don’t just make ground-breaking plastics, chemicals and fertilizers. We make discoveries. Our employees are adventurous, eager to explore and lead the way. They are empowered to aim for new opportunities and uncover ground breaking solutions. As Regional Communications Specialist, Stenungsund, Sweden, you will make a difference, adding value to our customers and our society. Are you looking for a chance to drive an organisation forward with your ex... Visa mer
We don’t just make ground-breaking plastics, chemicals and fertilizers. We make discoveries. Our employees are adventurous, eager to explore and lead the way. They are empowered to aim for new opportunities and uncover ground breaking solutions. As Regional Communications Specialist, Stenungsund, Sweden, you will make a difference, adding value to our customers and our society. Are you looking for a chance to drive an organisation forward with your expertise?As Regional Communications Specialist for Sweden you will be responsible of external and internal communication matters in order to deliver excellent and clear communication. You will deliver products and services within all areas of communication at our Stenungsund location. With your experience in driving, facilitating, coordinating and implementing communication through different channels, you will support the company & brand reputation and overall Borealis strategy.Your areas of responsibility are:Development and implementation of external/internal communication approach in Sweden utilizing all regional communication tools and channelsConsulting and supporting the Local Leadership Team and other internal stakeholders with communication expertise, including crisis communicationsDriving and implementing regional communications activities, projects and other initiativesCoordinating and implementing group-wide communication projects, campaigns and initiatives in close alignment with Regional Communications team and Group CommunicationsProactively aligning with Group Communications regarding regional communication issues including public affairs and corporate reputation, sponsorship opportunitiesSupport educating society on plastic related topics and our products to build the positive image of plastics and our sustainability journey, create employee engagement and company advocacy What makes you the perfect fit?You have Bachelor or Master degree in Communications, Communications Sciences or equivalent, and 3-5 years relevant working experience. You are used to communicating with a variety of internal and external stakeholders via multiple channels. Experience in corporate social media application is considered an advantage. Excellent written communications skills, including editing skills and ability to synthesise complex information and crystallise key messages with a keen eye for detail and quality are necessity to succeed in the role. You have a proven record of accomplishment in developing communication programmes and crisis communication, managing media agencies, design and printing suppliers, translations and photography. To succeed in this role you will have native-level Swedish and excellent English language skills.Experience in acting as a sparring partner for the management and taking care of local media relations are also elements included in the role. The role is independent and requires a service-minded attitude with an ability to prioritise and occasionally work under pressure. Our international network of Regional Communications Specialists is looking forward to welcoming you as a pro-active, open-minded team member who has a hands-on and can-do attitude. As we are based all over Europe, being experienced in working in an international and virtual team is an advantage. Interested in this opportunity?  We look forward to your online application before 22 September, 2019. Please include your CV and cover letter. We reserve the right to close this vacancy for further applications when we have received sufficient applications that meet the advertised requirements.For detailed information about the role and recruitment process, please contact Sofia Bäckhed, Talent Acquisition Specialist on 0303-863 78. For more information about the role, please contact Kirsikka Männistö, Regional Communications Manager on +358 50 379 00 24. Visa mindre