Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att ... Visa mer
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.
Vård och omsorg ansvarar för äldreomsorgen i Stenungsunds kommun. Hemsjukvården som utförs är lagstyrd och regleras primärt av Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HsL). Med människan i fokus verkställs insatser genom bistånd till personer som har behov av hjälp och stöd i hemmet, särskilda boenden, tillfälligt behov av korttidsplats samt personlig assistans. Alla instanser i kedjan bidrar till en kvalitativ och säker vård och omsorg för våra omsorgstagare.
Det är viktigt att det skapas nyfikenhet, intresse och kunskap kring våra välfärdsjobb för att tillsammans skapa goda framtidsutsikter för både dig som medarbetare samt för våra omsorgstagare.
Vårt mål är att skapa framtidens äldreomsorg för att möta de behov som finns i vår föränderliga omvärld. För oss är vårt arbete ett av samhällets mest betydelsefulla och vi brinner för att utföra det så bra vi bara kan.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en samordnare med spetskompetens inom schemaläggning och planering. För att lyckas med vårt uppdrag söker vi en samordnare som delar vår entusiasm i att leverera en trygg, säker och kvalitativ omsorg till våra vårdtagare ihop med en smart planering för våra många medarbetare.
Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att framför allt sköta schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt och praktiskt stöd i flera andra frågor. Till det dagliga arbetet hör även att ansvara för Lifecare planering för våra omsorgstagare.
Vi söker Dig som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring. Du har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
Höjdpunkter med tjänsten:
• Innovation och utveckling - stort ansvar i att både leda och utveckla verksamheten
• Arbeta med de senaste digitala arbetsverktygen, vi har digitaliseringsombud i varje verksamhet
• Ett nära ledarskap och en god gemenskap
• Friskvårdsbidrag
• Du kommer ingå i ett härligt arbetslag
• Läget: nära kommunikationer, shopping, gym och havet
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har god kunskap om arbete inom äldreomsorgen och avslutad gymnasieutbildning. Meriterande är att du har en YH utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t.ex. administration, personal/beteendevetare.
Ett krav för denna tjänst är att du har arbetat med schemaläggning och planering gärna i Time Care och Lifecare. Du har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående och kollegor och har ett professionellt förhållningssätt
Förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt.
Lätt för att anpassa dig till olika/förändrade förhållanden och kunna hantera stressade situationer.
En positiv attityd till arbetet och handla i enlighet med fattade beslut.
Förmåga att formulera dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som samordnare. Likaså om du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare samt SAMSA.
Personal inom verksamheterna Vård och omsorg samt Funktionshinder möter dem som drabbas hårdast av covid-19. Att minska risken för att personal smittar omsorgstagare är en fråga om patientsäkerhet. Därför rekommenderar sektor Socialtjänst starkt att personal som arbetar vård- och omsorgsnära är vaccinerade mot covid-19.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Visa mindre