Lediga jobb som Systemadministratör i Stenungsund

Se lediga jobb som Systemadministratör i Stenungsund. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Stenungsund som finns hos arbetsgivaren.

Vill du hjälpa kunder i vårt ekonomisystem?

Ansök    Mar 26    Hogia Service AB    Systemadministratör
Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem. Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Customer Service medarbetare på Hogia. Om tjänsten: Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias... Visa mer
Vi söker dig med intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem.

Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Customer Service medarbetare på Hogia.

Om tjänsten:

Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias kunder. Med hjälpsamma kollegor och en härlig stämning i gruppen blir det lätt att fort komma in i arbetet. Det är lätt att bilda ett kontaktnät och det finns goda möjligheter för vidareutveckling.

Som medarbetare på Supportservice är det primära uppdraget att hjälpa branschbolagen och deras kunder när de behöver stöttning i supporten. Rollen är varierad och ingen dag är den andra lik.

Vi arbetar kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.

Som ett centralt bolag på Hogia är det hos oss större delen av alla nyanställda Customer Service medarbetare på Hogia ”inskolas”. Därför är utbildningarna som vi erbjuder en central del i vårt bolag. I framtiden ser vi därför att du är delaktig även i detta. Både genom att hålla utbildningar samt att vara mentor/stöd för nyanställda.

Som supportmedarbetare kommer du;

- Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem.
- Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias ekonomisystem på bästa sätt. 
- Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar
- På sikt hålla egna interna utbildningar 
- Delta i projekt inom bolaget men också bidra med din tekniska kompetens i koncerngemensamma uppdrag. 

 

Är du vår blivande kollega?

Vi söker en person med teknisk bakgrund eller genuint intresse för IT och grundkunskaper inom ekonomi. Den här rollen passar dig som vill hjälpa våra kunder med programfrågor i vårt ekonomisystem. Som den i teamet som är lite extra nyfiken på systemkunskap gillar du att förstå vad som ligger bakom ärenden och ger tips och hjälp till såväl kunder som kollegor. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå.

Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt stora intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet. 

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan! 

 

Att jobba hos oss 

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Hogia Support Services AB, en del av Hogia-gruppen, arbetar på uppdrag av Hogias bransch- och produktutvecklingsbolag med support av systemlösningar inom ekonomi-, lön- och personaladministration. Vi är en Customer Serviceverksamhet med uppdrag att stötta Hogia-gruppens övriga supportverksamheter när dessa har frånvaro i sina ordinarie Customer servicegrupper. Utöver detta så ansvarar vi även för en utbildnings- och introduktionsverksamhet för nyanställda Customer Servicemedarbetare samt underhåller och utvecklar ”Kundtorget”, våra kunders digitala supportstöd. Välkommen till oss!

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Ansök    Mar 13    Scalability AB    Systemadministratör
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid. Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor. Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source). Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt gr... Visa mer
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till [email protected] och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk specialist till Corporate Systems på Hogia

Ansök    Jul 3    Hogia Service AB    Systemadministratör
Vi på Hogia Corporate Systems söker nu en teknisk specialist som kan förstärka vårt team med sina -färdigheter och sin förmåga att arbeta i projektform. Är du en problemlösare med förståelse för HR och erfarenhet av att arbeta i projekt? Då kan du vara den vi letar efter!  Om oss Vi är ett härligt team med bra sammanhållning som värderar samarbete och utveckling för att kunna ge våra kunder snabb service med hög kvalitet. Vi fungerar som en länk mella... Visa mer
Vi på Hogia Corporate Systems söker nu en teknisk specialist som kan förstärka vårt team med sina -färdigheter och sin förmåga att arbeta i projektform.

Är du en problemlösare med förståelse för HR och erfarenhet av att arbeta i projekt? Då kan du vara den vi letar efter! 

Om oss

Vi är ett härligt team med bra sammanhållning som värderar samarbete och utveckling för att kunna ge våra kunder snabb service med hög kvalitet. Vi fungerar som en länk mellan våra kunder och våra system, vilket skapar en spännande och varierad vardag.  

I din roll kommer du att:

- Driftsätta kunder i våra olika webbsystem
- Hantera felsökningar i kunders systemflöden
- Delta aktivt i kundmöten, både som tekniskt bollplank och projektansvarig
- Använda din systemförståelse för att bättre integrera våra systemlösningar med kundens affärsprocesser
- Skriva och underhålla -skript 

Vi söker dig som har: 

- -kunskaper och gärna erfarenhet av att skriva skript
- Gärna erfarenhet från arbete med löne-, HR- eller personalsystem
- Förmåga att arbeta i projektform
- Förståelse för HR-processer
- Erfarenhet från liknande tjänster eller uppdrag, gärna från konsultverksamhet där motsvarande krav förekommit
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
-  En analytisk och noggrann inställning med god förmåga att arbeta både i team och självständigt

Vi erbjuder:

- En stöttande miljö där du kan växa professionellt och personligt
- Möjlighet att arbeta med varierande och spännande projekt
- Goda möjligheter till utveckling både inom bolaget men också inom koncernen

 

Att jobba hos Hogia Corporate Systems 

Hogia Corporate Systems fokuserar på att hjälpa och stötta större företag och koncerner i deras arbete med effektivisering av administrationen kring lön/HR- och ekonomiarbetet. Vi erbjuder våra kunder ett stort utbud av lösningar, bestående av både egna produkter och integrerade lösningar från samarbetspartners, allt för att skapa ett optimalt upplägg för dig som kund. Vårt team av erfarna projektledare, konsulter och applikationsspecialister hjälper och stöttar i hela processen, från lösningsskiss till driftsättning och utbildning av användare och Superusers.

Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och att trivas! Vi erbjuder även fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan.

Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning. Välkommen in med din ansökan!

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

IT orienterad ekonomisupport. Bli en del av vårt team!

Ansök    Dec 28    Hogia Service AB    Systemadministratör
Vi söker dig med stort intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem. Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Supportmedarbetare på Hogia. Om tjänsten: Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias kun... Visa mer
Vi söker dig med stort intresse för teknik och kundservice kopplat till ekonomisystem.

Du är den som gillar att förstå och förklara tekniska system för andra. Om du tycker att det stämmer in på dig och du dessutom är en pedagogisk person, då vill vi mycket gärna träffa dig! Välkommen att söka rollen som Supportmedarbetare på Hogia.

Om tjänsten:

Hos oss på Supportservice får du ett varierat arbete och kontakt med många på Hogia samt många av Hogias kunder. Med hjälpsamma kollegor och en härlig stämning i gruppen blir det lätt att komma fort in i arbetet. Det är lätt att bilda ett kontaktnät och det finns goda möjligheter för vidareutveckling.

Som medarbetare på Supportservice är det primära uppdraget att hjälpa branschbolagen och deras kunder när de behöver stöttning i supporten. Rollen är varierad och ingen dag är den andra lik.

Vi arbetar kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.

Som ett centralt bolag på Hogia är det hos oss större delen av alla nyanställda supportmedarbetare på Hogia ”inskolas”. Därför är utbildningarna som vi erbjuder en central del i vårt bolag. I framtiden ser vi därför att du är delaktig även i detta. Både genom att hålla utbildningar samt att vara mentor/stöd för nyanställda.

Som supportmedarbetare kommer du

- Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem.
- Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias ekonomisystem på bästa sätt. 
- Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar
- På sikt hålla egna interna utbildningar 
- Delta i projekt inom bolaget men också bidra med din tekniska kompetens i koncerngemensamma uppdrag. 

 

Är du vår blivande kollega?

Vi söker en person med gedigen teknisk bakgrund och grundkunskaper inom ekonomi. Den här rollen passar dig som vill hjälpa våra kunder med programfrågor i vårt ekonomisystem. Som den i teamet med djupare systemkunskap gillar du att förstå vad som ligger bakom ärenden och ger tips och hjälp till såväl kunder som kollegor. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service har du lätt för att skapa förtroende, är pedagogisk samt uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå.

Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara engagerad och självgående, bra på samarbete samt genuint nyfiken på hur saker fungerar. Med ditt stora intresse för teknik lovar vi att du får en stimulerande arbetsmiljö. Hos oss har vi en hjälpsam stämning och riktigt roligt på jobbet. 

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan! 

 

Att jobba hos oss 

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Hogia Support Services AB, en del av Hogia-gruppen, arbetar på uppdrag av Hogias bransch- och produktutvecklingsbolag med support av systemlösningar inom ekonomi-, lön- och personaladministration. Vi är en supportverksamhet med uppdrag att stötta Hogia-gruppens övriga supportverksamheter när dessa har frånvaro i sina ordinarie supportgrupper. Utöver detta så ansvarar vi även för en utbildnings- och introduktionsverksamhet för nyanställda supportmedarbetare samt underhåller och utvecklar ”Kundtorget”, våra kunders digitala supportstöd. Välkommen till oss!

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Ansök    Feb 25    Scalability AB    Systemadministratör
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid. Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor. Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source). Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt gr... Visa mer
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till [email protected] och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Hogia Fastighetssystem AB söker en Systemspecialist

Ansök    Dec 12    Hogia Service AB    Systemadministratör
Hogia Fastighetssystem AB i Stenungsund levererar det snabbast växande fastighetssystemet på den svenska marknaden. Tycker du om att lösa kluriga tekniska problemställningar och brinner för att pedagogiskt dela med dig av din kunskap? Då är det dig vi letar efter!   Din nya roll Vi tycker att vi har Sveriges trevligaste kunder, att hjälpa dem till en effektivare arbetsdag är en av anledningarna till att vi tycker så mycket om vårt arbete. Din huvuds... Visa mer
Hogia Fastighetssystem AB i Stenungsund levererar det snabbast växande fastighetssystemet på den svenska marknaden.

Tycker du om att lösa kluriga tekniska problemställningar och brinner för att pedagogiskt dela med dig av din kunskap? Då är det dig vi letar efter!

 

Din nya roll


Vi tycker att vi har Sveriges trevligaste kunder, att hjälpa dem till en effektivare arbetsdag är en av anledningarna till att vi tycker så mycket om vårt arbete. Din huvudsakliga arbetsuppgift som Systemspecialist är att utreda kundärenden i vår baksupport, läsa i systemloggar eller scripta frågor mot databaser och lotsa ärenden, som inte kan lösas direkt, vidare till våra utvecklare. I din roll ingår också att utbilda och ge tekniskt stöd till vår support. Hos oss får du förutsättning att utvecklas och det finns goda möjligheter att ta större ansvar, kanske vill du på sikt gå mot utveckling, test, driftsättning eller en roll som produktspecialist? 

Dina arbetsuppgifter:

- Utreda kundärenden i vår baksupport
- Koordinera komplicerade ärenden med produktägare så att de kan lösas av en utvecklare i teamet 
- Utbilda och vara tekniskt stöd till vår support 
- Optimera och förbättra våra supportprocesser för ökad effektivitet


Är du vår blivande kollega?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet av IT-system som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har kompetens inom områden som , NewRelic eller liknande loggverktyg, och har du erfarenhet av fastighetsbranschen eller ekonomisystem är det en fördel. Ännu viktigare är att vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du är en engagerad teamspelare och är nyfiken och snabblärd när det gäller att absorbera och implementera ny teknik. Du har en pedagogisk ådra och kommunicerar väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är lyhörd för kundens kunskapsnivå och trivs med samarbete i en kunskapsförmedlande roll. Hogia är en organisation i ständig utveckling och det dagliga arbetet är ofta händelsestyrt så om du har en god anpassningsförmåga, är lösningsorienterad och engagerad så kommer du att trivas i vår prestigelösa miljö.

Vårt erbjudande

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!

 

Hogia Fastighetssystem AB

Hogia Fastighetssystem AB ingår i Hogiagruppen och utvecklar, säljer och underhåller systemstöd för fastighetsbranschen. Vi tillhandahåller lösningar som kan göra vardagen enklare, mer effektiv och lönsam för både fastighetsägare och hyresgäster. Vi satsar stort på våra molnbaserade produkter och har som målsättning att bli den ledande helhetsleverantören på den svenska marknaden.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

System- & Integrationsspecialist (SAP, Vims, m.fl)

Ansök    Apr 21    Borealis AB    Systemadministratör
Borealis står inför flera utvecklings- och förbättringsprojekt och vi söker dig som vill bidra med engagemang och kompetens kring systemintegrationer inom underhåll. Motiveras du av att arbeta med utveckling? Har du erfarenhet av SAP's underhållsmoduler (Plant Maintenance) och van vid att utbilda användare i densamma? Då kan du vara den vi söker! I den här rollen kommer du att arbeta med att fortsätta upprätthålla Borealis spetskompetens och fungera som et... Visa mer
Borealis står inför flera utvecklings- och förbättringsprojekt och vi söker dig som vill bidra med engagemang och kompetens kring systemintegrationer inom underhåll. Motiveras du av att arbeta med utveckling? Har du erfarenhet av SAP's underhållsmoduler (Plant Maintenance) och van vid att utbilda användare i densamma? Då kan du vara den vi söker!
I den här rollen kommer du att arbeta med att fortsätta upprätthålla Borealis spetskompetens och fungera som ett tekniskt stöd för användarna, samt leda utvecklingen av arbetssätt och rutiner kring våra system (primärt SAP och w-IMS). Du kommer att leda, driva och initiera förbättringar, samt skapa användarmanualer för användarna och utbilda.
Du har erfarenhet av att ta fram och utveckla regler och standards för användare, och du vill vara en viktig del i kommande Digitaliseringsresa inom Underhåll. Vi erbjuder dig en roll med många kontaktytor, breda samarbeten och en möjlighet att sätta din prägel på arbetssätt och metod inom företagets regelverk. Du bör ha en väldigt god kunskap om underhållsverksamhet, samt djupa kunskaper om underhållssystem.
Vill du arbeta med följande uppgifter?
Utveckla arbetssätt och rutiner kring våra mjukvarusystem, primärt SAP och w-IMS
Initiera och genomföra utbildningar för underhålls- och driftpersonal i underhållssystemen.
Säkerställer korrekt innehåll i underhållsmodulerna i SAP och att interface mellan de olika underhållssystemen fungerar.
Leda och/eller delta i projekt rörande underhålls- eller angränsande system.
Delta i nätverk inom och utom siten.

Om dig
Vi tror att rätt person för jobbet har en ingenjörsutbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom underhåll, samt mycket goda kunskaper inom SAP's underhållsmoduler. Problemlösning, en god företagsekonomisk förståelse och kommunikativ förmåga är viktiga komponenter för att lyckas. Du trivs med att hålla i utbildningar på kontinuerlig basis. För att lyckas i rollen krävs ett gott sinne för ordning och struktur.
Om Borealis och vårt erbjudande
Vi finns här för dig! Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Gabriella Mjölnevik, [email protected]. Vänligen uppmärksamma att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Vi lägger stor vikt i att skydda din personliga data, och tackar dig där med för att du ansöker online.
Vi erbjuder rollspecifik kompensation och konkurrenskraftigt lön- och förmånspaket, som återspeglar din profil, erfarenhet och marknaden i det land du söker jobb i.
Vi reserverar oss för att stänga ner annonsen för fler ansökningar när vi tagit emot tillräckligt antal sökande som möter våra krav. Vi kommer att kontakta dig så fort vår urvalsprocess är gjord.
Borealis är en av världens ledande leverantörer av avancerade och hållbara polyolefinlösningar och en europeisk föregångare inom återvinning av polyolefiner. I Europa är vi marknadsledare inom baskemikalier och gödningsmedel. Vi utnyttjar vår polymerexpertis och årtionden av erfarenhet för att erbjuda värdeskapande, innovativa och cirkulära materiallösningar för viktiga industrier inom konsumentprodukter, energi, sjukvård, infrastruktur och mobilitet. Genom att fortsätta hitta lösningar för ett hållbart liv, bygger vi vidare på vårt engagemang inom säkerhet, våra medarbetare, innovation och teknologi, och vår kompetens. Nu ökar vi takten i omställningen till en cirkulär ekonomi för polyolefiner, samtidigt som vi växer geografiskt för att tillgodose våra kunders behov världen över.
www.borealisgroup.com | www.borealiseverminds.com | careers.borealisgroup.com
We go beyond boundaries. Together.
Borealis only accepts candidate resumes from recruiters or recruiting agencies if they have been explicitly commissioned by Borealis for a specific recruitment and if the data is provided to us in line with the General Data Protection Regulation. Borealis will not accept or pay fees for candidate resumes of any form or kind that were sent unsolicited to either HR or directly to our hiring managers. Visa mindre

Systemadministratör Linux/Unix

Brinner du får OP5? Du kommer att jobba med befintliga tjänster och utveckling av nya tjänster. Uppdraget är varierande och du kommer att tillhöra ett seniort team, ställas in för olika utmaningar och skaffa kompetenser som är eftertraktade på hela arbetsmarknaden. Du kommer hjälpa kunden med att sätta upp och konfigurera larm i deras IT-miljöer. Kortfattade arbetsuppgifter: Installera och drifta nya monitoreringsinstanser Kontinuerligt förbättra och ef... Visa mer
Brinner du får OP5? Du kommer att jobba med befintliga tjänster och utveckling av nya tjänster. Uppdraget är varierande och du kommer att tillhöra ett seniort team, ställas in för olika utmaningar och skaffa kompetenser som är eftertraktade på hela arbetsmarknaden. Du kommer hjälpa kunden med att sätta upp och konfigurera larm i deras IT-miljöer.

Kortfattade arbetsuppgifter:

Installera och drifta nya monitoreringsinstanser
Kontinuerligt förbättra och effektivisera larmhantering
Dokumentera relaterade arbetsflöden och processer
Upprätthålla säkerhetsnivån på monitoreringsinstanserna
Dokumentation är en viktig del av arbetet varför det är ett krav på flytande svenska och engelska i tal och skrift


Vi söker dig med med följande bakgrund:

Bakgrund inom systemadministration och viss kunskap i nagiosbaserade monitoreringssystem, såsom OP5.
Viss kunskap i programmeringsspråk som python, bash och eventuellt även perl.
God säkerhetsmedvetenhet.


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid, tillsvidare och förlagd under dagtid.

Svenskt medborgarskap och säkerhetskontroll krävs.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Visa mindre

Teknisk problemlösare som vill jobba med IT-system

Ansök    Okt 17    Hogia Service AB    Systemadministratör
Har du erfarenhet från att jobba i projekt och ett stort intresse för teknik? Välkommen till oss på Hogia Corporate Systems!  Om tjänsten I din roll hos oss är du en del av ett härligt och engagerat team som jobbar tätt tillsammans. Du kommer att stå för den tekniska kompetensen i gruppen och din möjlighet att påverka din utveckling och vardag kommer vara mycket stor. Är du en person som vill ta större projektansvar på sikt? Kul! Det är något som komm... Visa mer
Har du erfarenhet från att jobba i projekt och ett stort intresse för teknik? Välkommen till oss på Hogia Corporate Systems! 

Om tjänsten

I din roll hos oss är du en del av ett härligt och engagerat team som jobbar tätt tillsammans.

Du kommer att stå för den tekniska kompetensen i gruppen och din möjlighet att påverka din utveckling och vardag kommer vara mycket stor. Är du en person som vill ta större projektansvar på sikt? Kul! Det är något som kommer uppskattas i vårt bolag på 13 personer som stöttar varandra och uppmanar våra kollegor att växa i sin roll. 

En vanlig dag på jobbet kan bestå av felsökningar i kunders flöden, kundmöte kring tekniska frågor i form av ett bollplank eller ett integrationsmöte med kund som köpt nytt system. Vardagen hos oss på Corporate systems är full av spännande utmaningar, vi jobbar kundnära och fungerar som en viktig brygga mellan kund och våra system på Hogia. Vi arbetar som ett team runt våra kunder där vi är resurser med olika kompetenser. 

Vem är du? 

Då rollen innefattar samarbete och kundkontakt söker vi dig som är lyhörd, van att hålla deadlines, lösningsorienterad och uppskattar att arbeta självständigt och i team. 

Vi söker dig med tekniskt intresse, god kunskap inom Windowsmiljöer och vana att skriva skript. Du har eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen krävs det att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. 

Att jobba hos Hogia Corporate Systems 

Hogia Corporate Systems fokuserar på att hjälpa och stötta större företag och koncerner i deras arbete med effektivisering av administrationen kring lön/HR- och ekonomiarbetet. Vi erbjuder våra kunder ett stort utbud av lösningar, bestående av både egna produkter och integrerade lösningar från samarbetspartners, allt för att skapa ett optimalt upplägg för dig som kund. Vårt team av erfarna projektledare, konsulter och applikationsspecialister hjälper och stöttar i hela processen, från lösningsskiss till driftsättning och utbildning av användare och Superusers.

Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och att trivas! Vi erbjuder även fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan.

Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/. Visa mindre

Supportansvarig tekniker

Ansök    Jun 16    Hogia Service AB    Systemadministratör
Hogia Terminal Systems AB, en del av Hogiagruppen, ansvarar för att driva utveckling av mjukvara inom logistikområdet. Våra kunder är hamnar och godsterminaler. Vi erbjuder en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Vi har en unik position på marknaden och är just nu i en spännande fas där vi satsar stort på våra molntjänster. Vi behöver nu utöka teamet med en kollega som vill ta ansvar för vår support, och fortsä... Visa mer
Hogia Terminal Systems AB, en del av Hogiagruppen, ansvarar för att driva utveckling av mjukvara inom logistikområdet.

Våra kunder är hamnar och godsterminaler. Vi erbjuder en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Vi har en unik position på marknaden och är just nu i en spännande fas där vi satsar stort på våra molntjänster. Vi behöver nu utöka teamet med en kollega som vill ta ansvar för vår support, och fortsätta hjälpa våra kunder till ett enklare arbetsflöde.

Om tjänsten

Vi erbjuder dig ett tekniskt utmanande, och framförallt ett väldigt omväxlande och roligt jobb! Som ansvarig för supporten löser du inkommande supportärenden, arbetar proaktivt och säkerställer rätt uppföljning. Våra kunder använder systemet på olika sätt, men gemensamt är att vårt system agerar som ett informationsnav och är integrerat med många externa kontakter. Ofta krävs komplex teknisk felsökning för att ringa in orsaken till det problem som har uppstått. Du kommer därmed att få god inblick i våra kunders verksamheter, hur de arbetar, och får också därför en viktig roll i att föreslå vidareutveckling med hjälp av program och/eller tjänster där det är möjligt. Eftersom supportärenden varierar i mängd över tid så kan du i lugnare perioder hjälpa våra konsulter i driftsättningsgruppen med exempelvis uppgraderingar eller installationer.

Är du vår nya kollega?

Du har troligen en eftergymnasial utbildning och bred kunskap inom Microsoft-produkter såsom:

-server
Windows Server
Active Directory
IIS
Nätverk och dess operativsystem.

Ett stort plus om du har kunskap för felsökning av integrationer, XML, Json, EDIfact.

Du gillar att ta ansvar och bygger goda kundrelationer genom att arbeta proaktivt, driver på för att hitta lösningar och återkopplar kontinuerligt till kund. Då vårt system är verksamhetskritiskt är det viktigt att du är noggrann och strukturerad och ser till att inget faller mellan stolarna. Du kommer att ha löpande kontakt med både våra nationella såväl som internationella kunder, och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi är ett litet bolag med god gemenskap, där alla ställer upp för varandra, och vi söker dig som är likasinnad.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se. Visa mindre

Vi söker dig med passion för IT och service

Ansök    Dec 10    Hogia Service AB    Systemadministratör
Hogia Logistics Systems. Transporter får samhället att rulla – därför arbetar vi för att göra dem så effektiva och smarta som möjligt. Våra system erbjuder helhetslösningar inom transportindustrin som täcker allt från resursplanering, till signering, fakturering och bokföring. Digitaliseringen erbjuder många nya möjligheter och vi vill leda utvecklingen tillsammans med våra kunder. Vi växer och söker nu en ny kollega till vår support.   Om Tjänsten I d... Visa mer
Hogia Logistics Systems.

Transporter får samhället att rulla – därför arbetar vi för att göra dem så effektiva och smarta som möjligt. Våra system erbjuder helhetslösningar inom transportindustrin som täcker allt från resursplanering, till signering, fakturering och bokföring. Digitaliseringen erbjuder många nya möjligheter och vi vill leda utvecklingen tillsammans med våra kunder. Vi växer och söker nu en ny kollega till vår support.

 
Om Tjänsten
I din nya roll kommer du huvudsakligen att arbeta med teknisk support till våra kunder via mail, telefon och webbuppkoppling. Du kommer att få en god förståelse och kunskap för hur branschen fungerar och vad som är viktigt för våra kunder i relation till våra produkter MobiLast och Moveit. Vi är ett litet bolag där alla hjälps åt vilket innebär möjligheter för dig att arbeta brett med varierande uppgifter. Det kan handla om att utföra tester vid uppgraderingar och ändringar i systemet, medverka när våra säljare har visningar för kunder, att delta i webbinarier, producera utbildningar och på sikt även utföra konsultationer. Det finns goda möjligheter till en utökad roll, ansvar eller andra utmaningar såväl inom supportgruppen som i vårt verksamhetsområde.

 
Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT och tidigare erfarenhet av support eller kundservice av systemstöd. För att kunna förstå och arbeta i våra system behöver du ha goda kunskaper i Microsoft operativsystem samt förstå hur datornätverk fungerar. Har du kunskaper i T- eller färdigheter av medieproduktion är det meriterande. Viktigast är att du har ett tekniskt kunnande och intresse för att lära. Du kommer att få en gedigen utbildning i våra produkter och system. Du har lätt för att skapa goda relationer och kommunicerar väl på svenska, både skriftligt och muntligt.

 

Vårt erbjudande
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Vår support är mycket uppskattad av våra kunder och får ofta toppbetyg i våra kundundersökningar. Vi har fina kunder och är ett trevligt gäng som ger personlig service på tekniska frågor. Om du känner igen dig i ovan beskrivning och vill vara en del av vårt gäng, ska du skicka in en ansökan omedelbart! 

 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se. Visa mindre

Erfaren AVEVA Systemadministratör

Ansök    Apr 5    AFRY AB    Systemadministratör
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning AFRY Process Industries är inne i en spännande fas och vi söker nu dig som vill ha en ansvarstagande roll inom systemadministrati... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
AFRY Process Industries är inne i en spännande fas och vi söker nu dig som vill ha en ansvarstagande roll inom systemadministration för AVEVA!
Vi söker dig som vill arbeta med den senaste tekniken inom vår bransch och som vill utvecklas inom ingenjörstekniken. Hos oss kommer du ha möjlighet att arbeta med olika intressanta projekt inom branscher så som papper & massa, petrokemi och batterisektorn.
I din roll som Erfaren AVEVA Systemadministratör kommer dina arbetsuppgifter att variera över tid och styrs bland annat av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. Beroende på erfarenhet kommer du bland annat att arbeta med:
Samordning och leda arbetet i större projekt gällande AVEVAs projekteringsverktyg
Arbete med kataloger och specifikationer
Programmering i PML och C#
Administrera databaser och datamodeller
Bidra i internutvecklingen och delta i framtagandet av arbetsprocesser
Strukturering och automatisering av ritningsproduktion
Hantering av skanningsinformation
BIM och PIM koordinering

Kravspecifikation
För att lyckas bra i rollen ser vi att du har ett stort intresse för AVEVAs verktygssvit samt ett intresse för utveckling och koordinering av industriprojekt. Som person tror vi att du känner igen dig i våra värderingar där vi är modiga, hängivna och lagspelare. Du har en god förmåga att samarbeta och bidra till ett team samtidigt som du trivs när du har ansvar och möjlighet att påverka.
Vi letar efter dig som har:
Teknisk utbildning inom bygg-, maskin-, industri- eller anläggningsteknik motsvarande YH-utbildning eller högre utbildning
Minst 5 års erfarenhet av AVEVA Administration och är van att driva större projekt gällande i AVEVAs system
Erfarenhet av att leda arbetet kring AVEVAs systemadministrering i projekt
Goda IT-kunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Möjlighet att resa i tjänsten

Det är meriterande om du har:
Arbetsbakgrund som stål-, maskin- eller rör/anläggningskonstruktör
Arbetslivserfarenhet gällande BIM och PIM
Programmeringskunskaper inom PML eller C#
Bosatt i Göteborgsområdet

Ytterligare information
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete, tack vare vår bredd och storlek inom vår bransch kan vi erbjuda dig spännande projekt och uppdrag där du är med och gör skillnad.
Vi erbjuder också en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
Vill du läsa mer om vårt erbjudande inom Processindustri? Kika här!
afry.com/sv/erbjudande/processindustri
Sökord: E3D, PDMS
Kontakt för ytterligare information
För frågor gällande tjänsten, kontakta rekryterande chef Amandus Yngvesson:
[email protected]
+46 10 505 87 60
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Frida Ottosson:
[email protected]
+46 10 505 32 24
Rekryteringsprocessen sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag 2022-04-17.
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, vänligen ansök via länken.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Supportansvarig tekniker

Hogia Terminal Systems AB, en del av Hogiagruppen, ansvarar för att driva utveckling av mjukvara inom logistikområdet. Våra kunder är hamnar och godsterminaler. Vi erbjuder en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Vi har en unik position på marknaden och är just nu i en spännande fas där vi satsar stort på våra molntjänster. Vi behöver nu utöka teamet med en kollega som vill ta ansvar för vår support, och fortsä... Visa mer
Hogia Terminal Systems AB, en del av Hogiagruppen, ansvarar för att driva utveckling av mjukvara inom logistikområdet.

Våra kunder är hamnar och godsterminaler. Vi erbjuder en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Vi har en unik position på marknaden och är just nu i en spännande fas där vi satsar stort på våra molntjänster. Vi behöver nu utöka teamet med en kollega som vill ta ansvar för vår support, och fortsätta hjälpa våra kunder till ett enklare arbetsflöde.

Om tjänsten

Vi erbjuder dig ett tekniskt utmanande, och framförallt ett väldigt omväxlande och roligt jobb! Som ansvarig för supporten löser du inkommande supportärenden, arbetar proaktivt och säkerställer rätt uppföljning. Våra kunder använder systemet på olika sätt, men gemensamt är att vårt system agerar som ett informationsnav och är integrerat med många externa kontakter. Ofta krävs komplex teknisk felsökning för att ringa in orsaken till det problem som har uppstått. Du kommer därmed att få god inblick i våra kunders verksamheter, hur de arbetar, och får också därför en viktig roll i att föreslå vidareutveckling med hjälp av program och/eller tjänster där det är möjligt. Eftersom supportärenden varierar i mängd över tid så kan du i lugnare perioder hjälpa våra konsulter i driftsättningsgruppen med exempelvis uppgraderingar eller installationer.

Är du vår nya kollega?

Du har troligen en eftergymnasial utbildning och bred kunskap inom Microsoft-produkter såsom:

-server
Windows Server
Active Directory
IIS
Nätverk och dess operativsystem.

Ett stort plus om du har kunskap för felsökning av integrationer, XML, Json, EDIfact.

Du gillar att ta ansvar och bygger goda kundrelationer genom att arbeta proaktivt, driver på för att hitta lösningar och återkopplar kontinuerligt till kund. Då vårt system är verksamhetskritiskt är det viktigt att du är noggrann och strukturerad och ser till att inget faller mellan stolarna. Du kommer att ha löpande kontakt med både våra nationella såväl som internationella kunder, och kommunicerar väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi är ett litet bolag med god gemenskap, där alla ställer upp för varandra, och vi söker dig som är likasinnad.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se. Visa mindre

Systemadministratör till New Wave Group

Ansök    Jun 27    Technogarden    Systemadministratör
New Wave Group är en tillväxtkoncern. Vi skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter för profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Vi har tre rörelsesegment: Företag, med profilkläder, yrkeskläder och gåvor, Sport & Fritid samt Gåvor & Heminredning. IT-avdelningen består idag av ca 30 personer. Vi supporterar ca 1600 användare i 50 dotterbolag spridda i framför allt Europa och Asien Roll Du kommer arbeta på Infrastrukturavdeln... Visa mer
New Wave Group är en tillväxtkoncern. Vi skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter för profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Vi har tre rörelsesegment: Företag, med profilkläder, yrkeskläder och gåvor, Sport & Fritid samt Gåvor & Heminredning. IT-avdelningen består idag av ca 30 personer. Vi supporterar ca 1600 användare i 50 dotterbolag spridda i framför allt Europa och Asien Roll Du kommer arbeta på Infrastrukturavdelningen i ett internationellt team med ca 20 personer. Dina uppgifter kommer primärt vara att stödja och utveckla funktioner för våra utvecklings- och systemavdelningar. Du kommer också vara Infrastrukturs ögon och öron i systemprojekt som initieras antingen från vår centrala IT-organisation alternativt från våra dotterbolag. Det förekommer också mycket kontakt med externa leverantörer och partners. Då vi är en flexibel organisation så kan det även förekomma andra arbetsuppgifter inom Infrastruktur.

Erfarenhet

Du har ett genuint intresse av datorer och teknik. Erfarenhet av att arbeta med system/server-drift. Du vill ha ett spännande och utvecklande arbete där du får lära dig mycket. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har körkort för bil. Du måste även kunna resa.

Teknisk kunskap

Du bör ha erfarenhet av systemarkitektur, säkerhet, kunskap om nätverk, cloud (Azure). Kunskap om VM-Ware, Windows Server och PowerShell. Du skall även ha förmågan att förstå och skriva teknisk information och vara serviceinriktad.

Personliga egenskaper

Ärlig, stresstålig, ta tag i problem själv och att tänka ett steg längre, arbeta i team. Villig att lära sig nytt. Förmåga att tänka brett.

Övrigt

Placering är på NWG IT’s huvudkontor i Stenungsund, tillträde är omgående eller enligt överenskommelse.

Vid frågor eller funderingar tveka inte att kontakta Rebecka Kvarnestedt via mail:[email protected] Visa mindre